Tražimo usvajanje Pravilnika o zabrani prometovanja tranzitnim vozilima težim od 7,5 t na dijelu državne ceste D2 od Iloka do Vukovara, odmah i sad!
Grad
Ilok
Mjesni odbor Šarengrad
Šarengrad, 25. 02. 2021.
Županija
Vukovarsko – srijemska, np župan Božo Galić
Ministarstvo
unutarnjih poslova, np ministar Davor Božinović
Ministarstvo
mora, prometa i infrastrukture, np ministar Oleg Butković
Otvoreno pismo
Predmet: Tražimo usvajanje Pravilnika o zabrani
prometovanja tranzitnim vozilima težim od 7,5 t na dijelu državne ceste D2 od Iloka do
Vukovara, odmah i sad!
Ponavljanje je majka znanja,
pa ćemo u skladu s tom izrekom u uvodu ponoviti nekoliko važnih činjenica. Državna
cesta D2 je jedna od najvažnijih
prometnih žila kucavica u RH. Ista se proteže uzduž sjeverne granice Hrvatske
od graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska do graničnog prijelaza Ilok. Njeno
usko grlo nalazi se na prostoru VSŽ između Vukovara i Iloka. Fruškogorski usjeci,
planinski uvjeti i slabo održavanje asfaltne površine koja je puna zakrpa
jednostavno nisu u stanju podnijeti veliki promet koji se na njoj odvija.
Posebno velike probleme stvaraju tisuće tranzitnih vozila te od 7,5 t koji se
njome koriste kako bi izbjegli naplatu cestarine na auto putu i višesatno, a
ponekad i višednevno čekanje na graničnom prijelazu Bajakovo. Naši višegodišnji
napori koje ulažemo da bi kroz razna priopćenja i druge inicijative od strane
brojnih lokalnih zajednica ukazali na taj gorući problem nisu urodili plodom.
Mještani Šarengrada, Iloka, Mohova, Opatovca, Sotina i Vukovara revoltirani su
zbog neprimjerene vožnje teških kamiona koji se doslovce voze kroz njihova
dvorišta, ugrožavaju živote njihove djece, samim tim doživljavaju velike materijalne
štete prilikom čestih udara kamiona u same kuće, ali im i narušavaju statiku
ostalih kuća uz navedenu cestu.
Bili smo prinuđeni održati
javni i mirni prosvjed u Šarengradu 20.02.2021. pod nazivom „ Pet do dvanaest!",
gdje smo prosvjednim hodom privremeno blokirali ovu dionicu ceste te putem
nazočnih državnih i lokalnih medija zatražili odmah i sad usvajanje Pravilnika
koji je već usvojen i prihvaćen u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture
od 26. 02. 2019. za više od 30 prometnica u RH. Na istom prosvjedu progovorili
smo o razlozima zašto ovaj ratom poharani i devastirani istočni branik RH ne
zaslužuje takav status. Malobrojno i preostalo stanovništvo koje živi na i uz
državnu cestu D2 na relaciji dionice od Iloka do Vukovara ne zaslužuje tretman
građana drugog reda, a tako se osjećamo jer znamo da je odluka za koju se
zalažemo već donešena na gotovo 85% ceste D2, kao i na mnogim drugim cestama.
Radi se o dionicama Đurđevac – Našice, cijela Podravska magistrala, Novska –
Okučani, Orahovica – Kutjevo…Podaci s kojima raspolažemo govore da je 2020.
godine ovom dionicom prošlo preko 161
000 tranzitnih teretnih vozila težih od 7.5 t. Žalosti činjenica da smo
ovih dana zajedno s predstavnicima medija pokušali pobrojati kamione koji ovuda
prometuju i došli smo do poražavajuće činjenice da je promet kamiona veći i
brojniji nego što je bio 2020. godine.
Temeljem gore navedenog od
nadležnih zahtjevamo postupanje odmah i sad bez praznih priča i obećanja o
novim cestama, jer one neće riješiti ovaj problem. Očekujemo donošenje traženog
Pravilnika u roku od 7 dana, a u suprotnom najavljujemo novi, veći i trajniji
prosvjed u Šarengradu za subotu 06.03. 2021.godine koji će uključivati blokadu
državne ceste D2 poljoprivrednim i radnim strojevima. Novi prosvjed bit će
održan pod nazivom „Dvanaest i pet!", a njegov naziv govori da će biti održan s
početkom u 12,05 sati navedenog dana. Nakon njega uslijedit će prosvjed s
trajnom blokadom prometnice gdje nadležni imaju tri mogućnosti: donijeti navedeni Pravilnik, uhititi
prosvjednike ili dovesti teške strojeve, pa neka poravnaju istočni dio Hrvatske
od Vukovara do Iloka, pa se njime mogu
voziti po ravnom. Preostalo stanovništvo im neće biti problemseliti, jer nas
nije puno ostalo
Predsjednik VMO
Šarengrad i inicijator mirnih prosvjeda
Pero Ćorić