O, noći sjajnija od dana,
svjetlija od Sunca,
slađa od raja,
očekivana godinu dana!
TORINSKO PLATNO
Platno u koje je bilo umotano tijelo Isusa Krista nakon pokopa relikvija je koja izaziva najviše uzbuđenja i među vjernicima i onima koji je žele osporiti tvrdeći da je lik koji se vidi tvorevina ljudske ruke.
Znanstvenici zapravo nakon niza istraživanja, među kojima je posljednje ono talijanskih znanstvenika iz Nacionalne agencije za novu tehnologiju, energiju i održivi razvoj iz 2011., nemaju pravoga odgovora, osim da nijedna tehnologija koja je postojala prije 21. stoljeća ne bi mogla stvoriti takvu sliku kakva je na platnu.
Debljina obojenosti na tkanini iznosi oko 200 nanometara, što odgovara debljini stanične stijenke vlakna materijala i, prema mišljenju znanstvenika, sličan se efekt može dobiti jedino ultraljubičastim zračenjem.
(Zapravo, sva su istraživanja dosad potvrdila da je relikvija iz Torina autentičan Isusov pogrebni pokrov, osim jednog datiranja ugljikom 14 (C14) iz 1988., koje je utvrdilo da platno potječe između 1262. i 1312. poslije Krista, tj. između 1353. i 1384. godine. *No, odmah je upozoreno da su takva testiranja netočna, jer i C14 mora biti iz istoga razdoblja kao i ispitivani predmet, jer ako materijal 500 godina nakon nastanka ostane „onečišćen” s C14, to znači da će tijekom datiranja rezultati prikazati da je 500 godina „mlađi”. Poznate su pogreške te metode, pa su u laboratoriju u Zürichu stolnjak star 50 godina procijenili na 350 godina, u Oxfordu su umjetničkoj slici staroj 11 godina dali 1200 godina, a laboratorij u Tucsonu došao je do rezultata kako vikinški rog potječe iz 2006. godine.)